17 november 2010

My name is Khan


Vilken otroligt bra film, jag har inte sett en så bra film på bra länge.
Jag har inte gråtit så mycket sen Braveheart. Tänk om världen vore fylld med fler som Khan, vilken underbar plats det skulle vara att uppfostra sina barn på. Alla främlingsfientliga människor borde se den här filmen. Skillnaden mellan oss människor är inte huruvida vi är svarta, vita, gula, asiatiska eller om vi är muslimer, kristna, judar, hinduer osv. det som skiljer en människa från en annan är om den är god eller ond.

Har ni inte sett denna film, så se den NU!

Budskapet i filmen är något jag kommer att föra vidare till min lilla bebis och när bebis är stor nog att förstå, så ska bebis och jag sitta tillsammans och se denna film.
Detta är en film man borde få se i skolan i utbildningssyfte.

Man brukade, iaf på min tid, få gå på bio med skolan, se filmer med ett bra budskap, detta är en sån film, en film alla barn borde få se i utbildningssyfte, en film som bör diskuteras, särskilt i en tid som denna, då ett främlingsfientligt parti tog sen ända in i riksdagen.

"My name is Khan, and I'm not a terrorist"

Se den!

"Det finns två sorters människor, Goda och Onda. Det lär Rizvan Khans mamma honom den dag han berättar för henne om en diskussion han hört på gatan. Diskussionen handlade om hur hemska och elaka hinduer var. Rizvan Khans mamma berättar för honom att det inte går att se skillnad på goda och onda. Det finns varken någon färg eller religion som avgör vilken sorts människa du är."


Inga kommentarer: