20 september 2010

SD som vågmästare!

Jag finner inga ord, tänk att SD är större än både V och KD, var är Sverige på väg?
Jag trodde att helylle Sverige kanske lärt sig en läxa genom all undervisning vi fått i skolan om förintelsen. Det kanske är att ta i nu, det kanske ligger för mycket känslor bakom det jag skriver, men att ett parti som SD blivit vågmästare i riksdagen är skrämmande.

Ett parti som SD som inte kan ett dugg om politik och inte har någon plan om hur Sverige ska styras, ett parti fyllt med rasister, att ett sådant parti ska ha en så stor makt är helt ofattbart!

Ett parti som skyller kriminaliteten på invandrare istället för att se det verkliga problemet.
Ja, jag vet inte vad jag ska säga, jag skämdes över att vara en del av Sverige igår.
Omvärlden skrattade åt Sverige igår.

Vissa som läser detta kommer nog tänka:

"Åk tillbaka till stället du kom ifrån"

Javisst skulle jag kunna göra det, men inte ens där känner jag mig hemma, jag är en del av en generation som växt upp i en kulturkrock, en person som är svensk i Turkiet och kurd i Sverige!

8,3 % av Söderhamnsborna har röstat på SD, det är skamligt! Jag undrar vad Söderhamnsborna skulle äta om alla invandrare stängde sina verksamheter i denna stad under en vecka.

SD åt fetaost och bulgur m.m på en fest dom hade, passade inte den svenska maten då? kunde dom inte ha nöjt sig med potatis, falukorv och köttbullar? Jag menar, ska man vara rasist och bära så mycket hat inom sig då kan man ju göra det ordentligt, eller?

Men trots detta ska vi inte glömma 94,2 % som inte röstade på SD och alla som demonstrerar ute idag, det får mig att känna stolhet inför att vara en del av Sverige igen.

Dagens citat:


‎"– Först vill jag säga ett oändligt tack för allt ni gjort i denna valrörelse. Den här dagen är trots allt det finaste som finns i demokratin, då alla har en röst och alla har lika mycket värde, och det ska vi fortsätta säga till Jimmie Åkesson"


- Mona Sahlin

2 kommentarer:

asi sa...

jag håller med dig! din blogg är sjukt grym tjejen!

Lars Sandström sa...

Du verkar ju vara riktigt förvirrad. Har du ens läst SDs partiprogram?

Du är ingen del av Sverige och det visar du ju bland annat genom ditt val av bloggnamn.