24 maj 2010

Dagens citat och Falskhet igen..

"Jag är uppriktig, brutalt uppriktig. Och till och med när jag inte är uppriktig ser jag uppriktig ut."
-Lord Thomson of Fleet



Tänkte lite på falskhet igen, och hur konstiga människor det finns egentligen. Människor som inte förstår att man inte vill ha något med dom att göra. Vissa verkar tro att allt blir förlåtet när man bildar familj osv. Men så är det inte, då vill man hålla människor man ogillar ännu längre bort.
Man vill inte att någon man brytit kontakten med ska komma och leka som om ingenting har hänt, använda ens bröllop, ens graviditet eller lilla barn som ett verktyg till att börja bygga broar igen.

Har man inte haft kontakt innan så vill man absolut inte ha det nu heller.
Jag har sett detta många gånger, hur folk använder stora händelser i ens liv till sin fördel, tex när man gifter sig. Jag hade några personer på mitt bröllop, som jag absolut inte ville dela min stora dag med, människor som jag inte ens säger hej till. Hur tänker dom egentligen? Har dom ingen skam, ingen stolthet i kroppen?

Vad säger ni läsare om detta? Har ni råkat ut för detta? Vore jättegulligt om ni kommenterade.

Natti



2 kommentarer:

Anonym sa...

hej
beror på vad som hänt er emellan
men nån som inte kommer på ens bröllop behöver inte komma på ens begravning heller.

men den personen kanske är ångerfull o vill ge er relation en ny chans?

Anonym sa...

Känner igen detta så grovt mycket. Men jag tror det handlar mer om människors nyfikenhet och att dom utan skam kan bjuda in sig till bröllop och fester. Och det är så jävla vanligt bland kurder. Hur har man modet att gå in till ett bröllop/fest oinbjuden? Jag hade skämts ihjäl!!!