08 maj 2010

Fler minnen..

Jag hade en vän på lågstadiet, hon hette Maria. Härom dagen när jag satt på tåget började jag tänka på Vansbro och Maria. Hon var en av mina bästa vänner där, jag älskade och vara hemma hos henne. Dom hade en stor villa med en stor gård, hennes pappa hade en verkstad på gården där han snickrade ihop saker, en liten bod, där man även kunde köpa det han tillverkade i sin verkstad(om jag inte minns fel). Hur som helst, och idag när jag loggade in på Facebook så hade jag fått ett meddelande från henne. Vilket sammanträffande, eller hur? Att just hon ska skriva till mig efter så många år i samma veva som jag tänkt på henne.

Jag minns när vi flyttade ifrån Vansbro, pappa åkte med oss alla till Maria så vi fick säga hej då till varandra. Hennes pappa gav oss tre stycken träskedar med våra namn på, en till mig, syrran och brorsan, en liten avskedspresent. Vi har kvar dom hemma hos mamma.

Lilla Vansbro, det var en mysig liten stad!

Inga kommentarer: