20 april 2009

Brev från en ängel.


Min goda vän Diana skrev en dikt som prästen läste upp på begravningen, detta brev är ett brev från Newal till hennes föräldrar.


Mor,far jag sitter på ett moln,jag ser hur ni gråter
snälla lyssna till er inre röst som säger att jag aldrig mer kommer åter.
Jag är på den bästa platsen man kan varajag vet att jag hit upp för tidigt fick fara.
Fast ni inte mig mig ser
så ska ni veta att jag vakar över er
Jag hör era böner och ser hur ni gråter
Ni måste förstå att jag aldrig mer kommer åter
Ni har så många frågor men ni får inga svar
Far va stark du e allt mor har kvar
Jag önskar jag kunde ta bort all smärta som i era hjärtan brinner
knäppa med fingrarna så allt ont bara försvinner
Jag önskar jag fick ta farväl på ett fridfullare sätt
Jag vet ni tycker det varken var rättvist eller rätt
När jag tog mitt sista andetagså var det för er mitt hjärta slog sitt sista slag
Inte visste jag att det va slutet på mitt liv
men jag insåg det,då jag upp mot himlen tog ett kliv
Från denna jord jag tog klivet.

Mor och far det tar inte slut efter livet
Jag lever nu i en värld där bara änglar ler
jag lever i ett paradis där ingen annan mig ser
Hit är ni inte redo att komma än
platsen kallas för paradiset och himlen
när ni levt färdigt er plats på jorden
får jag krama er igen och säga de heliga orden,
att jag er älskar och saknat och att jag hela tiden över er vakat.

Inga kommentarer: