19 januari 2009

Tankar.

Du har tid med det du vill ha tid med, du engagerar dig i det du vill engagera dig i, du väljer själv hur du ska prioritera saker och ting, vad som går först och sist.
Allt annat är tomma ord och ursäkter. Problem är till för att lösas och de flesta problemen har faktiskt lösningar, ingenting är omöjligt.
Funderat på det där med att människor säger:
"Du är det finaste som har hänt mig, men jag vet inte hur jag ska värdesätta det, jag är rädd"
Vad är det som är så svårt? Varför inte bara tacka och ta emot och njuta av det fina? Varför komplicera till allt när det egentligen ska vara så enkelt att älska och vara älskad?
Rädd för vad?
Vad är ni rädda för?
Finns det något finare än kärleken?
Jag vet inte riktigt, men jag är verkligen trött på att höra dessa ord om och om och om igen, jag vill varken att dessa ord är riktade till mig eller någon i min närhet.
Det finns ingenting att vara rädd för, dumma ursäkter för att dölja sin egen osäkerhet, det är vad det är.
Den senaste tiden har varit väldigt nyttig för mig, har umgåtts väldigt mycket med en vän, hon är som en oas i en öken, en frisk bris i stekhet hetta, ett ljus i mörkret!
Du har fått mig att inse mycket, jag är verkligen glad över att ha dig i mitt liv.
Älskar dig min gumma, du vet vem du är.
<3

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter så lätt när du skriver men så lätt är det inte.. Alla människor är olika och det är det som är unikt med oss. När en person säger att han/ hon är rädd då kan det vara så. Den har nog sina anledningar att känna så och det betyder inte att personen i fråga ljuger. Det är inte så lätt att ta till sig bra saker. Man kan även vara rädd att ta det ftersom man tror att man kommer förtöra det. vissa tror inte att bra saker kan hända dem och när det väl gör det då blir man plötsligt rädd och förstör det själv..