24 oktober 2011

Dagens citat

"När världen säger ge upp, viskar hoppet försök en gång till!"

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill bara säga att jag älskar din blogg , forsätt med det du gör :) , jag har en fråga och jag undrar vilken linje hade du när du gick på gymnasiet? , jag funderar på att läsa ekonomi och jurdik , fast jag vet inte exakt vad man kan bli i den linjen, och vad tror du och tycker om de?, jag vet inte vad jag vill bli. jag vill börja med en linje som ja kan ha mycket och välja mellan eller iaf några dörrar öppna, hoppas du förstår mig och svarar mig för jag är väldig stressad nu inför gymnasiet ! kram /dilan

Kurd(kerem).82 sa...

Hej Gülay..! Hoppas du och familjen mår bra.!
Jag undrar om du hade lust att skriva lite om det tragiska händelsen i Van :(
Det är verkligen hemskt, det skrivs och sägs mycke i media om just kurder och turkar..! Yani böyle bir durumda bile millet birbirine laf atiyor ..!


En hälsning till den anonyma jag har velat få kontakt med , du som skrev att du lärde känna nån när du va 12-13 år..! Snälla jag vill hjälpa dig och se lite saker klarare .! Snälla ta kontakt med mig här .!

KurdishFlower sa...

Dilan,

Jag gick estetiska programmet, men hoppade av och gick komvux 1år. Det bästa är att gå en studieförberedande linje som samhäll eller natur, då har du du mycket att välja på sen när du ska söka vidare. Om du vill läsa juridik eller ekonomi så är samhällsprogrammet prefekt för dig. Nu var det länge sen jag gick gymnasiet och mycket har ändrats så därför tycker jag att du ska prata med skolans syo :)