23 mars 2010

Dagens citat

”I natt smidde jag tusen planer, men i morse gjorde jag precis som vanligt.”
– Konfucius
Jag gör det varje natt innan jag somnar, planerar vad jag ska göra och hur jag ska göra det, men varje morgon vaknar jag och gör precis som vanligt: INGENTING av det jag planerat natten innan. Varför är det så? Sen har jag ångest hela dagen och lovar mig själv att inte slösa mer tid dagen därpå. Jag tänker på den gången när jag vaknade tidigt och gjorde allt jag skulle och klockan var 15 när jag var klar med allt och bara kunde ta det lugnt utan att känna att jag hade dåligt samvete.
Varför kan jag inte göra så varje morgon? Jag har ju viljan att göra det innerst inne.
Jag vill ju dra mig själv i kragen och faktiskt slutföra något i god tid, utan att stressa och vara ute i sista minuten.

Inga kommentarer: