06 oktober 2009

Mrs B.

Nu är jag gift, vigdes tidigare idag, eller igår, klockan är ju 02.56.
Jag är gift på alla papper, men enligt våra traditioner räknas jag inte som gift fören den 23/10.
Känns skrämmande men underbart på samma gång.

Denna dikt läste vigselförrättaren innan vi sa ja till varandra och lovade varandra evig respekt och kärlek i nöd och lust:

Kärleken kommer, kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dig vill jag följa i vinter som vår
och alla min levnads dagar.

Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min,
och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut ur den hårdaste mark,
som sol över mörka gärden.

Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min,
och gråten är min när du gråter.

-Nils Ferlin



Nu är jag Mrs B på riktigt.

Älskar dig hjärtat!

Du och jag.

4 kommentarer:

Diana sa...

grattis älskliiiing..önskar dig det bästa och önskar jag får uppleva eran dag mer eer...pussss diana

stighenrik sa...

grattis önskar farbror stig o ann-christine

Maffe sa...

Grattis:)

//din idol i skåne :P

KurdishFlower sa...

Diana,
Tack sötaste, jag hoppas verkligen att du och Ninos kommer att kunna närvara på min stora dag!

Stig och Ann-Christine, tack så mycket!


Maffe,

Tackar! Oj oj oj, min idol i skåne :)