08 oktober 2009

Dagens citat.


(Tryck på bilden för att se den i större format)

Nu måste jag börja packa ihop mina grejer, packa ihop precis allt, känns tungt på något konstigt vis. Det enda jag ska ha kvar hos mamma och pappa fram till bröllopet är en väska med lite kläder, resten ska upp till Söderhamn.

Känns fortfarande overkligt, den stora dagen börja närma sig med raketfart.

"Nu är det kört för dig!"
"Välkommen till helvetet!"

Detta är några av kommentarerna jag får av folk när jag berättar om vigseln och bröllopet.
Men jag antar att det bara är de som är olyckliga som känner på det viset, som ser äktenskapet som ett helvete. Allting är vad man gör det till, jag kommer att kämpa för mitt äktenskap, jag vet att det inte kommer att vara en dans på rosor alla gånger, men då är det bara att bita ihop och försöka lösa saker och ting tillsammans.
Kommunikation är väldigt viktigt, man måste kunna kommunicera med varandra, det är A och O.

Dagens citat:

"Precis som fingeravtryck är alla äktenskap olika."

-George Bernard Shaw

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej tjejen!
Börjar med att gratulera allt gott som du går genom just nu. Ett giftermål (gift själv nyligen) är inte dans på rosor men man ska inte glömma att den också innehåller så fina stunder som för dig och din älskade så nära varandra som gör att man blir oskiljbar. Man saknar varandra hela tiden-känns tomt när den andre inte är där och man längtar efter att krama och få bli kramad. Min mening är inte att lämna råd till en sådan klok tjej som dig men jag vet att man är nervös och man har tagit ett beslut som ska vara livet ut och det kan också vara bra att höra, som tyvärr många kurder säger, att livet som gift har sina goda stunder också och är inte ett helvette!

Jag skryter inte om mitt äktenskap och jag tror att man som två människor som ska bli ett har många slitsamma dagar framför sig-speciellt i början-måste man ha tålamod. Genom att ge varandra trygghet och ta det lugnt löser sig det mesta. Kommunication som du skrivit om är så viktigt-annars blir livet tufft.

Jag tror att det kan vara bra att bolla tankarna med någon när man blir osäker. Någon man verkligen litar på. Jag vill skriva mer men jag väljer att avstå så det inte blir en hel artikel. Är du intresserad av att diskutera någonting går det bra.

Kram på dig och lycka till nu! Önskar dig det bästa och jag är övertygad om att ett lyckat äktenskap inte är omöjligt-det gäller att bara hitta knepen-glöm inte det!:)