25 februari 2009

Fortsättning..

Vi människor är experter på att skjuta upp saker och ting, vi skämtar om det och tänker:
"Äh, vi lever bara en gång, bättre att ha roligt nu, än att göra det tråkiga som jag ändå kan göra imorgon"

Förhalning är det som berövar oss från våra drömmar, så länge vi skjuter upp saker och ting, viktiga ting som är en del av våra drömmar, ett steg in i rätt riktning, kommer vi längre och längre ifrån våra mål och drömmar.
Förändringar tar tid sägs det, men det behöver inte vara så!
Vill man något riktigt mycket, så kan man göra verklighet av det.
En person som verkligen vill sluta röka till exempel, kan göra det direkt, på en gång! Jag vet detta, för jag har sett det hända, jag har sett människor som rökt i över 20år som slutat över en natt, det har kanske inte varit helt lätt, men det har fungerat!
Allting handlar om viljan, om att vara målmedveten och inte låta något eller någon stå i vägen för det man strävar efter.

Drömmar är vår livsenergi, det är det som får oss att vilja leva, men bara om vi ens kommer i närheten av att förverkliga dom.

Alla drömmar som vi låter förbli drömmar genom att skjuta upp saker, drar ner oss under ytan, vi förlorar energin att vilja uträtta saker.
Varför skjuta upp något viktigt som verkligen behöver göras idag till morgondagen? Varför inte tänka:

"Jag kanske bara lever idag, morgondagen kanske inte kommer, därför vill jag spendera min sista dag med något viktigt, något som kanske kan vara det som är avgörande för att uppnå en dröm, ett mål"

Jag vet inte, kanske är det så att jag ser för lätt på livet och kanske är jag lite väl optimistik, men detta är trots allt min sanning, det är detta som fick mig att hamna där jag är idag. Jag kunde ha varit här tidigare om jag inte hade skjutit upp saker och ting, men det viktiga är ändå att jag insåg och började jaga mina drömmar och sakta men säkert förverkliga åtminstonde några av dom.
OM jag kan, kan DU också!
Dare to dream, dare to fly, dare to be the ever chosen one to touch the sky!
Drömmar är till för att förverkligas!

3 kommentarer:

Daniel sa...

Bara att våga go for it borde alla lära sig!

Anonym sa...

jaha :)
tack så mycket!

Anonym sa...

Om man vet att man ska dö imorgon så vill man ju verkligen skjuta upp det tråkiga :). Vad är poängen med att göra läxan till imorgon om du vet att du inte kommer att "stick around tomorrow".