27 oktober 2006

Detta tar fan priset.

Måste bara citera en text här i min blogg som jag läste på ett forum angående snålisar, den här idioten tar priset.

"För ca. 4 år sedan så hade jag en vän. Låt oss kalla honom Fredrik. Fredrik var lite av en lokalkändis eftersom han var så snål. Innan jag lärde känna honom så trodde jag historierna om honom var rykten; men det visade sig att han var snålare och girigare än historierna beskrev honom som. Berättelsen nedan är helt sann och ej överdriven. Här kommer en av alla historier jag har lust att berätta.

Fredrik var ensam hemma och ville ha sällskap. Så han ringde sin käre vän Nostromo och frågade om han ville ta det lugnt lite hemma hos honom en kväll, käka lite grann, se på en rulle. Hans morsa var nämligen bortrest. Ja visst - sade Nostromo och tänkte ta att det skulle bli trevligt att se på någon rulle.

Nostromo gick hem till Fredrik och de började göra i ordning lite käk.

"Han är nog inte så snål som jag trodde den här killen" tänkte jag för mig själv, när han tog fram lite käk. Middagen blev ganska bra, pasta med falukorv. Det skulle bli trevligt att sätta sig ner i soffan och bara titta på nån film. Han hade visst vart och hyrt en rulle på lokala filmbutiken: Diehard 1. "Fan vad schysst... sa jag lite högt för mig själv". Fredrik såg ovanligt snäll ut, och jag tänkte att han måste mognat en smula, och att snåleritet försvunnit. Det var första gången jag såg filmen, så jag var rätt insatt. Fredrik hade sett filmen någon gång förut så han gick när det var som mest spännande till köket för att "fixa lite grejer" sade han.

Klockan slog 1 och jag ropade till Fredrik i köket att jag tänkte sticka eftersom jag skulle upp tidigt dagen därpå. Det hade varit en trevlig kväll och det skulle bli skönt att gå och sova.

Helt plötstligt ser jag Fredrik som kommer springades ut ur köket och skriker "vänta!". Han hade med sig en lapp, och jag kom att skratta ihjäl i trappuppgången.

Falukorv - 29 KR (8 bitar)
Pasta - 20 KR
Läsk: 21 KR
Die Hard: 45 KR
Övriga kostnader - 50 KR (El, diskmedel, vatten, arbetskostnad)

ARBETSKOSTNAD???? Hela 'kravbrevet' var helt jävla otroligt, men arbetskostnaden var nog droppen som fick bägaren att rinna över. "

Jag har skrattat åt detta hela dagen, fatta att det finns typer som Fredrik out there.. FYYYYY!
Nu är kl 03.30 och Kurdishflower ska sova.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bea grejjer du tar up i din blogg, jag är inte kurd men jag är syrian och jag kan relatera till det mesta när de kommer till familjesituationer och förhållanden som du tar up

KurdishFlower sa...

:) Heej och välkommen till min blog! Hur hittade du hit?

Anonym sa...

tacckaar, surfade runt på internet och trillade in hit av en slump kan man säga (: /roro

KurdishFlower sa...

Vad trevligt, du är varmt välkommen ;)

Anonym sa...

165 kr? killen var dyr i drift.