14 november 2012

Dagens citat

Ska citera min make Bulent Balikci, han skrev för en stund sen på sin FB:

"Jag brukar inte kommentera så mycket här på FB men jag känner att jag är tvungen till det efter uppståndelsen kring den mobilvideo som det skrivits så intensivt om på alla svenska medier. 

Jag förstår inte varför männsikor blir så förvånande över detta då det står klart att främlingsfientlighet är en grundsten av SDs politik. Jag skulle bli mer förvånad om detta inte skulle komma fram. 

Att han som en folkvald offentlig person sedan har mage att ljuga svenska folket rakt i ansiktet är något som är så lågt att jag inte ens tänker gå in på, och med den lätthet han gör det är ju skrämmande. Att han sedan skyller sina handlingar på alkohol är ju att skratta svenska rättsväsendet i ansiktet. Tror han verkligen att det skall ursäkta hans beteende? Jag vet då inget mål där gärningsmannen kan skylla på alkohol och gå fri. 

Att vanliga människor röstat in dessa tomtar i riksdagen p ga "missnöje" i samhället är något jag inte begriper. Jag menar givitvis så har sverige problem som bör lösas men inte av dessa finklädda "nasister" och dess lögner. 

Jag skulle uppmana de andra partierna att framställa samhällsproblemen genom en vettig politik så att dessa pajaser inte vinner mark genom sin radikala politik som bara kommer att leda till ännu större problem än de som vi redan har.

Detta bör vara en signal till medborgarna och de "missnöjda" i samhället. Ta åt er av det här så ser vi till att få ett slut på detta skämt inför nästa val."

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är ju inte alla inom SD rasister! Det är viktigt att komma ihåg... Anna Sjödin socialdemokraterna kallade en person svartskalle på fyllan för några år sedan! Alla sossar är inte rasister givetvis...

Folk är irreterade att man har en så generös invandrare politik men samtidigt får höra att vi skall behöva jobba fram till 70års åldern.... Detta måste politikerna anamma annars kommer SD bli skitstora