12 september 2012

Uppsala!

Hallå där!

Dags och väcka bloggen till liv nu, eller vad tycker ni som fortfarande har orken att titta in här lite då och då?
Jag träffade faktiskt på en tjej igår som kände igen mig via bloggen och gav mig positiv feedback, det behövs ibland! Fick lite ny motivation att börja skriva.

Jag har haft en hektisk sommar, mycket att göra, allt med renovering och flytt!
Det är ett helvete att renovera en lägenhet och hantverkare måste vara de jobbigaste människorna man kan ha att göra med, det är vad jag lärt mig av allt detta. Att flytta är inte heller en dans på rosor, och jag som hatar att packa och packa upp. Vad mycket skit man har samlat på sig, och kläder, har fortfarande mycket att rensa. Min älskade syster ska komma och hjälpa mig att rensa ytterligare imorgon, då jag har svårt med sånt.

Nu är det iaf äntligen färdigt och vi har flyttat in i den nya lägenheten, det känns inte som mitt hem ännu, men man vänjer sig nog. Får se om jag lägger upp lite före och efter bilder senare. :)

Lilla Lara har blivit en stor tjej som börjat på dagis! Lite blandade känslor måste jag säga, att lämna henne där, man får dåligt samvete som förälder. Inskolningen gick som en dans och Lara tjatar om dagis, så antar att hon trivs och blir väl omhändertagen där, annars skulle hon väl inte vilja gå dit varje morgon?!
Jag valde ett montessori dagis, och jag rekommenderar verkligen det till alla föräldrar, allting handlar om pedagogik och att anpassa barnet till det som komma ska i livet. Lara är jätteduktig enligt hennes lärare och har anpassat sig mycket lätt och lärt sig alla rutiner. Man blir lite småstolt när man får höra massa beröm om ens barn.

Min älskade lilla busunge, oj oj oj, det är spring hela dagarna, hon är bestämd och envis! Undrar vem hon liknar?! Skämt åsido, jag ser mig själv i henne, kanske inte till utseendet men till sättet så är hon mamma upp i dagen, min prinsessa!

Jag har börjat ta tag i mina studier igen, nu är det dags att bli jurist på riktigt! Mycket som hänt och händer just nu.

Det blev ett rörigt inlägg, men ville egentligen meddela er om att jag lever och mår bra, jag har bara haft lite för fullt upp, jag ska försöka åtminstone blogga en gång om dagen hädanefter.

Glöm inte att livet är alldeles för kort för att slösa på otrevligheter, ta hand om er så länge!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, kul att du tog upp bloggen igen! Hoppas ni kommer att trivas i Uppsala och hoppas att studierna kommer att flyta på bra :)

Anonym sa...

Verkligen trevligt att du börjat skriva igen! Undrade vad som hänt eftersom du försvann plötsligt:( Hoppas allt är bra & studerina går bra! Lycka till!!

KurdishFlower sa...

Hej och tack så mycket :) Jag ska försöka hålla bloggen vid liv nu iaf, och jag hoppas att ni tycker det är lika kul att läsa om det jag skriver om!