17 november 2009

Tänk till..

Idag blev jag återigen påmind om hur skört livet är och hur mycket man ska värdera tiden man har. Detta är något jag alltid nämner och kommer tillbaka till i min blogg, det är något jag anser att man bör bli påmind om då och då, för det händer ofta att man glömmer bort att tiden här på jorden är lånad, en sorgsen dag måste man lämna kvar allt och försvinna, lämna allt man kämpat för här i livet, alla sina nära och kära, tyvärr.
Tänk på detta när ni finner er i en onödig situation där ni tex tjafsar om någon liten bagatell med någon ni älskar, tänk till två gånger innan ni sårar någon, kanske får ni inte chansen att ta tillbaka era ord, orden som sårat så djupt, helt i onödan, livet är alldeles för kort för det..

Jag var på begravning idag, en släkting till min man gick bort, hon hade varit sjuk en längre tid och nu fick hennes kamp mot cancern ett slut. Hon lämnade sin make och sina två barn efter sig, må hon vila i frid och må hennes familj få den styrka de behöver för att ta sig igenom den här tiden. Jag beklagar sorgen från botten av mitt hjärta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad ska man göra om man inte är lycklig?

Anonym sa...

Du är så ärlig o äkta i din blogg. Underbart! Jag hittade hit av en ren händelse. Jag måste ju bara fortsätta läsa din blogg!

Kramar Malin C