13 oktober 2012

En liten historia om abort..


En orolig kvinna gick till sin gynekolog och sa:

"Doktorn, jag har ett allvarlig problem och jag behöver verkligen din hjälp! Mitt barn är inte ens  1år och jag är gravid igen. Jag vill inte ha barn som är så nära i ålder."

Doktorn sa:

"Okej, så vad vill du att jag ska göra?"

Hon svarade:

"Jag vill att du avslutar min graviditet, och jag räknar med din hjälp med detta"

Doktorn tänkte och efter en stunds tystnad sa han till kvinnan:

"Jag tror att jag har en bättre lösning till ditt problem, en lösning som inte är lika riskfylld för din skull"

Kvinnan började le och antog att doktorn skulle hjälpa henne lösa problemet.
Då fortsatte han:

"För att du ska slippa ta hand om två barn samtidigt och på samma gång inte behöva ta några egna risker, då abort är riskfyllt även för dig och din hälsa, så dödar vi barnet du har i dina armar. Om vi ändå ska döda ett av barnen, så spelar det ju ingen roll vilket barn vi dödar eller hur? Och att döda den du har i dina armar är säkrare för din egen skull"

Kvinnan blev helt förskräckt och sa:

"Nej doktorn! Vad hemskt, det är ett brott att döda ett barn!"

"Jag håller med" sa doktorn och fortsatte..

"men du verkade ju tycka att det var helt okej att döda ett barn, så jag kom på den bästa lösningen för alla"

Doktorn log och förstod att han fått henne att förstå poängen. Han övertalade mamman om att det det inte är någon skillnad på att döda ett barn som redan är fött eller det som är i fostersäcken. Brottet är det samma!

Kärleken säger:
"Jag offrar mig själv för den jag älskar!"
Abort säger:
"Jag offrar den andra personen för mitt eget bästa"


Inga kommentarer: