24 oktober 2012

Dagens sanning


"Om du säger vad du tycker, snackas det.
Om du gör något nytt, snackas det.
Om du klär dig unikt, snackas det.
När du försvarar dig, snackas det.
Om du gör någon förändring, snackas det.

Vad du än gör och tycker så kommer vissa människor att kritisera dig oavsett.
När du är stolt över dig själv som du är - låt folk prata! Håll huvudet högt!

Jag är skapad av mina föräldrar, formad av livet! Jag är den jag är, gilla mig eller inte, ditt val!

Jag överlever ändå!"

Ett citat jag hittade på nätet och ändrade lite :)
Var stolt och bär alltid huvudet högt, låt aldrig någon människa med mindervärdeskomplex dra ner dig, lev livet som du själv vill, du har bara ett liv, glöm aldrig det! Detta är något som ständigt kommer upp på bloggen, just för att jag anser att man behöver bli påmind ibland om hur skört allting egentligen är och hur tacksam man borde vara över det fina i livet!

Ta hand om er och era nära!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det sjuka är ändå att det även snackas på dåligt sätt när man gör något bra. Det är ett distinkt tecken på att världen är på väg helt och hållet fel håll. Eller världen och världen. Människorna rättare sagt. Världen är det absolut inget på fel på. Vi har en fin värld. Fin planet. Kolla bara på den. Allting är perfekt. Men det är människorna som förstör den. Vi människor bär skulden på allt dåligt som finns i denna värld. Så ingen människa har rätt att skylla ifrån sig. Det är vi som orsakat allting själva. Vill vi ha förändring måste vi människor tänka som ett kollektiv. Hjälpa varandra. Allting har en orsak här i världen och vi är faktiskt orsaken till mycket dåligt som händer.

Anonym sa...

????

KurdishFlower sa...

Anonym, helt rätt, människan är människans största fiende, tyvärr är det önsketänkande det du skriver, det kommer aldrig hända, att människor ska tänka som ett kollektiv. Människan hatar för mycket för att kunna det, de är för bittra och så länge det finns bitterhet så kommer detta bara fortsätta..tyvärr.. Inte ens djur är lika hänsynslösa som människor!

Anonym sa...

Ja. Jag vet att det bara är en utopi. Det vet jag om. Det kommer aldrig hända. Det har jag alltid sagt. Det är bara så det är. Surt men sant. Jag vet att det finns människor som vill förändra men även dem har tappat hoppet, och de som inte har tappat hoppet känner sig övergivna, liksom. Hur ska man kunna förändra världen med ett fåtal människor när majoriteten är idioter och egoistiska pip!!! Jag blir så förbaskad. Det är sjukt vilken värld vi lever i... Men jag tycker att man ska försöka göra skillnad, föregå med ett gott exempel. Visst kan man inte ändra världen på egen hand, men man kan åtminstone tänka, föregå med gott exempel, visa att man bryr sig, göra små skillnader, våga säga vad man tycker. För gör man inte det så glömmer man sig själv och fortsätter det en längre tid där man ger upp så kommer man själv att följa strömmen, vilket är väldigt farligt. Att glömma sitt sanna jag för att istället följa med strömmen. Man ska alltid stå på sig själv. Man ska aldrig sälja sig själv för att världen ser ut på ett speciellt sätt. Man kan fortfarande göra något.. Behöver inte vara något stort. Jag gör det iallafall. Så länge jag vet att jag kan hjälpa till så mår jag bra. Men fortfarande dåligt för att det är så mycket orättvisa i världen. Det är svårt,

Men jag tror att det är klippt. Ska detta ändras behöver man en ledartyp som kan förespråka, gå runt och snacka om orättvisor och få folk och fatta. Men sist någon gjorde det så blev man ju dödad. Mahatma Ghandi, Martin Luther King Jr, Malcolm X, John F Kennedy, Olof Palme, 2Pac mm mm, Det finns en hel del. Förresten har du märkt att nu tiden när man gör något bra, så får man skit för det? Man blir nedtrampad, förolämpad och jag vet inte vad. Men när man gör något dåligt blir man hyllad? Det är sjukt. Det där talar sitt tydliga språk. Visar verkligen att världen är på väg åt ett håll. Och inte är det upp iallafall.....