28 februari 2011

Sjuk..

Jag har varit så försiktig under hela graviditeten, verkligen försökt att undvika alla förkylda människor, men lyckades inte så bra. Jag blev smittad av en av våra vakter som jobbade i helgen, jag har aldrig mått så dåligt under en förkylning som jag gör nu. Igår natt var ett helvete, jag hade så ont i bröstkorg och skulderblad att jag grät som ett litet barn. Måste ju vara alla hormoner som gör mig så känslig, men det var verkligen olidligt, kunde varken ligga på sida, rygg eller mage, dessutom var jag ensam, vilket gjorde saken värre, började tycka synd om mig själv ännu mer då.

Att vara gravid och sjuk är nog lätt en av det värsta sakerna som finns..
Feber, ont i hela kroppen och som om det inte vore nog så kräktes jag också för en stund sen, tydligen ska det vara normalt. Blir lite nojjig nu när bebis finns, har ringt 1177 3-4 ggr, något jag aldrig skulle göra annars.

Så länge jag inte svullnar upp och har svårt att andas ska jag hålla mig hemma och dricka så mycket vätska som möjligt, var rådet jag fick..

Jag lider med mig själv och alla andra sjuka där ute, må vi krya på oss så snabbt som möjligt..

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ. jag är oxå förkyld o gravid.. BF om 6 veckor. Docl mår jag inte så där illa dom du.

varför var du ensam hemma... vad )har du gjort av maken? :)

KurdishFlower sa...

Hej hej, maken är i uppsala, me kommer hem idag.. :)