09 oktober 2013

Karma, du får alltid tillbaka det du gör, på gott och ont.

Jag tror verkligen på karma, är du god får du massa goda ting tillbaka. Hjälper du någon, så hjälper någon dig när du behöver det.

Idag var det en främmande person som delade med sig något till mig som kändes som en gåva från ovan! Hon känner inte mig sen tidigare och hade bara pratat med mig i några minuter i skolan, personer som henne får en att inte tappa hoppet om mänskligheten!

Tack du snälla människa! Hoppas du får tillbaka det du gjorde för mig idag!

När jag ändå är inne på det här ämnet så kan jag fortsätta, det var för några dagar sen och en gammal dam ville växla lite pengar till parkeringsautomaten inne på en matbutik jag just hade handlat på. Hon nekades i kassan, och jag hade tyvärr inga mynt på mig, hade jag haft det så hade jag mer än gärna betalt hennes parkering. Hur som helst så frågade jag henne om hon hade ett kontokort och det hade hon, så jag hjälpte henne med hennes parkering och visade henne hur hon skulle göra. Hon blev verkligen jätteglad och tackade mig flera gånger och jag sa att det var så lite så och en självklarhet.

Då svarade hon:

"Det var inte lite för mig, det betyder mycket för mig det du gjorde".

Jag blev så glad att jag gjort en annan människa glad, det är verkligen medicin för själen, den känslan.
Små saker i livet kan betyda så mycket, något som är litet för dig, kan vara något stort för någon annan, bara ett leende till någon du möter när du går ute på gatan kan betyda oerhört mycket för någon.

Jag minns när vi var små, då hejade vi på alla vi såg ute på gatan, alla vi fick ögonkontakt med.
I somras så hände det vid två tillfällen att några barn hälsade på mig spontant och jag hälsade glatt tillbaka och hörde hur vännen som gick bredvid personen som hälsat utbrast:

 "Känner du henne?

Det fick mig att inse hur mycket som ändrats sen jag var liten, hur kalla och rädda människor blivit, men jag klandrar inte dom, det händer så mycket vidrigt där ute, så mycket man vill skydda sina barn ifrån..

Karma mina kära läsare, tänk på det nästa gång, jag lovar man får alltid tillbaka det lilla fina man gör.





3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Hoppas allting är bra! Du skrev någongång om att du skulle skriva om hur det var att medverka i tvprogrammet kniven mot strupen. Gjorde du det? Försökte leta men hittade ingenting. Det hade varit roligt att läsa om du hade kunnat skriva hur det var att vara med i programmet och lite allmänt. Sen lite om hur det är att vara med i tv och så. Hade varit intressant att läsa det.

Med vänliga hälsningar

Anonym sa...

Hej!! Har nu följt din blogg i ca 2 år och måste säga att du är en ren inspirationskälla.Du verkar vara en bra människa, om det fanns fler som du skulle världen vara en bättre plats! Sättet du skriver på är magnifikt. Du borde satsa på journalistik tycker jag. kommer alltid att följa ditt skrivande. kram Hanna :)

KurdishFlower sa...

Tack så mycket Hanna :) Blev rörd av dina ord!!