30 september 2009

Tänka tänka tänka..

Jag funderar, jag funderar mycket dessa dagar, tänker tillbaka på mitt liv och allt jag gått igenom under mina snart 26 år i livet. Jag stannar till i tankarna, undrar om jag gjort rätt val i livet, om det finns något jag kunde ha gjort annorlunda? Ja, det finns mycket jag kunde ha gjort annorlunda, trots att jag alltid säger att man ska leva dagen som om den vore ens sista, så har jag massor med stunder i livet som får mig att tänka: "tänk om.."

Tänk om jag hade gjort si, då hade det varit såhär, eller om jag hade gjort så, då hade det varit ssåhär. Det är så lätt att vara efterklok.

Jag ska fundera en stund till, grubbla över saker och ting som en gammal liten gumma, tänka över precis allt och försöka lära mig så mycket som möjligt av episoderna i mitt förflutna som satt djupa spår i mitt hjärta, spår av lycka och även av sorg och besvikelse..

Inga kommentarer: