08 januari 2015

Dagens Lara


Lara: Mamma säg att du älskar mig! (Hon smörar för att hon vet vad jag ska säga)
Jag: Jag älskar dig jättemycket! Lara lägg ifrån dig Ipaden nu, vi ska sova!
Lara: Nää, tyst du stör mig!
Jag: Lara sluta nu, ge mig ipaden! Stäng av den nu.
Lara: Man får inte skrika på sin kacik (dotter), du kommer inte få några julklappar av tomten, du är inte snäll!

Jag: Lara du skulle bara titta på ett sista avsnitt, du har sett 10! Eller hur?
Lara: Ja..
Jag: Ge mig Ipaden nu! Jag kommer ta den och gömma undan den i flera dagar annars.
Lara: Nää, du bestämmer inte, pappa köpte min ipad, då är det han bestämmer över den, inte du!
Jag: Lara ge mig den, stäng av den nu.
Lara: Nää, jag vill inte, om man inte vill så vill man inte!!


Tjejen har svar på allt! Hennes pappa brukar fråga mig: "hur känns det att ha sig själv framför sig? Mini-gule, kopia av dig, ursäkter och svar på allt"

Det känns faktiskt lite jobbigt ibland, men samtidigt är jag stolt över att ha en så smart tjej som alltid är ett steg före ❤️


Inga kommentarer: