30 januari 2015

En soldats blick..

Jag tittade på ett klipp som jag ångrar starkt nu. Det var ett klipp där en 10-barns pappa, en kurdisk soldat blir halshuggen av ISIS i måndags. Strax innan han gick ut i kriget var han med i ett program där han vädjade om medicinsk hjälp till sin sjuka dotter. 

Hans blick går inte bort från min näthinna, man känner verkligen allt han kände när han satt där på knä framför sin bödel..

En kniv vreds om i mitt hjärta.. Må han vila i frid och må hans barn och fru få all den hjälp de behöver för att kunna fortsätta utan honom.

Det pågår en insamling till hans familj just nu, jag lägger upp information om detta så får ni som vill bidra.
Jag tror på karma och på att hjälpa de verkligen behövande och hoppas att så många som möjligt hjälper till.

Idag är det hans familj som behöver hjälp, imorgon kan det var min eller din. ISIS är inte så långt borta som vi tror.,

Jag är livrädd för dessa sjuka människor och önskar att all ondska kunde förintas från denna jord! Jag vill inte tro att världssamfundet är så onda och blundar, men historien upprepar sig hela tiden och vi människor är tyvärr våra egna värsta fiender..



Bilden är tagen sekunder innan han blir dödad :( den här blicken kommer att hemsöka mig länge.. Det är en blick som får alla ynkliga i-lands problem att blekna, en blick som får en att skämmas för att man har det för bra, en blick som får blodet i ådrorna att frysa till is.

Vila i frid Hujam Surchi..

Info om insamlingen:

En länk till info om honom och klippet där han vädjar om hjälp: 

https://m.youtube.com/watch?v=o851mOKaY24

Inga kommentarer: